Poll

Battleroup 42 1.8beta what do you think about, what is your reason?

Do you want to Download and play Battlegroup42 1.8beta?
1 (33.3%)
Do you like it, but you are unsure to got it?
1 (33.3%)
Do you didn't like Battlegroup42 1.8beta, you are prefer other games or Mod's?
0 (0%)
What the hell is Battlegroup 42 1.8beta???
1 (33.3%)

Total Members Voted: 3

Voting closed: 08-05-2013, 17:05:07

Author Topic: BF Mod News  (Read 38811 times)

Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #135 on: 23-04-2015, 17:04:01 »




Hi all fans of the Forgotten Hope 0.7 Mod.On Pixel Fighter starts a new event at

Tuesday 5th May

Friday 8th May

Saturday 9th May

7pm CET till open end.


We celebrate "the liberation of Europe" in two Events.Start is 7pm CET till open end.

Forgotten Hope 0.7:  Download
 
Map 1:  ftp://85.214.226.169/Mappacks/PFC-MAPS/essen.rar
 
Map 2:  ftp://85.214.226.169/Mappacks/PFC-MAPS/holland.rar

Map 3: ftp://85.214.226.169/Mappacks/PFC-MAPS/somewhere_in_germany.rar

Map 4: ftp://85.214.226.169/Mappacks/PFC-MAPS/Neckar_Stellung.rar

Map 5: ftp://85.214.226.169/Mappacks/PFC-MAPS/Wesel.rar

Map 6: ftp://85.214.226.169/Mappacks/Filefront-Maps/Operation_Nordwind-1944.rar

Map 7: ftp://85.214.226.169/Mappacks/Filefront-Maps/Reichsbahn-1945.rar

 Unzip if necessary and put the map (file ending .rfa) in your levels folder: ..\Battlefield 1942\Mods\FH\Archives\bf1942\levels\

Server: Pixel-Fighter.com FH/RANKEDServer IP: 85.214.226.169:14567

If do you want to support the community, or interest for modding click here!







 

 
If you don't find a server in your gamespy browser? Dont worry. There is the solution Patch for your old bf1942.exe.

Download: bf1942.exe Origin or bf1942.exe CD Spieler

Tutorial:

    -You need at first the basic game BF 1942
    -1.61 Patch (only if you have the release 2002 edition)
    -Online Patch 1.61b (Anthology) 
    -team-simple.org/download/bf1942-v1.61-origin-patched.zip (thats for find back the server in your Browser, fix your widescreen, and give compatibility to Win 7/8 Users)
    -go in the bf1942 folder and overwrite the old bf1942.exe with the new one
    -right click on the Desktop BF 1942.exe
     -Properties choose compatibility
    -set start as Win 1998 (v) and as Admin (v) 
    -click ok thats it you are back again online!


We need all you Menpower, please support us!

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Re: BF Mod News
« Reply #136 on: 18-05-2015, 02:05:17 »
2015

70th anniversary of the end of WWII

 Pixel-fighter gives YOU a 7 Days event !



PFC D-day event starts 5th of June and runs till the 11th of June PFC

 YOU beeing there makes all the difference !

We start on Friday 5th of June

***********************************************************************

Part 1 Friday 5th of June

19.00 gmt+1



Part 2 Saturday 6th of June

19.00 gmt+1



Part 3 Sunday 7th of June

19.00 gmt+1



Part 4 Monday 8th of June

19.00 gmt+1



Part 5 Tuesday 9th of June

19.00 gmt+1



Part 6 Wednesday 10th of June

19.00 gmt+1



Forgotten Hope 0.7: Download

Maps for the Event: Download

Unzip if necessary and put the map (file ending .rfa) in your levels folder: ..\Battlefield 1942\Mods\FH\Archives\bf1942\levels\


Server: Pixel-Fighter.com FH/RANKED

Server IP: 85.214.226.169:14567


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Re: BF Mod News
« Reply #137 on: 19-05-2015, 02:05:45 »


Liebe Freunde des Moddings, es ist uns eine großer Freude, eine neue Mod des großartigen Mod künstler's "Apache Thunder" ankündigen zu dürfen!

Es verschlägt uns dazu ins Mittelalter und handelt sich um die erste Beta-Version von der konvertierten Infanterie Mod "Raised Fist". Nach unzähligen Stunden des Mappings, Moddings, Codierens stellte er insgesamt drei Inafnterie orientierte Maps fertig, welche nach eigener Aussage: "eine Menge Blut Schweiß und Tränen kosteten". (sodass er sich entschloss unnützes aus der Mod wieder zu entfernen). Weitere fünf Maps und neuer Inhalt sind in Arbeit.

"Apache Thunder" musste an der Map etwas rumschnippeln, um die neuen Statischen Objekte einsetzen zu können. (über 1300 manuell platzierte Statik Objekte!) Die Map hatte am Anfang enorme FPS-Drop Probleme. Die zukünftige Version der Mod, werde es mit einer reduzierten Anzahl von statischen Objekten (etwa 1000 oder weniger) wiederveröffentlicht.


Du wirst dich bestimmt Fragen, warum die Mod nur 3 Maps beinhaltet?

Es dauerte Wochen die Maps zu bauen und dann zu testen, deshalb hoffen wir das Ergebnis kann sich sehen lassen?

Die erste Map ist eine mittelalterliche Map mit vielen Texturen, die "Apache Thunder" im Internet gefunden und für BF1942 konvertiert hat. Die Map hat ca. 650 von Hand eingefügte Statik Objekte, einschließlich eines versteckten Labyrinth's unter der kleinen Burg zu bieten.

Die erinnert an die unvergessene und nie fertig gestellte SIEGE 1.00 Mod und an die Pirates Mod.

Der |GUN Clan ist einer der berühmten Clans, die in der Vergangenheit sich Regelmäßig Duelle, auf kleinen Infanterie Maps dieser Art, mit anderen Clans lieferten. Wir hatten damals auch ein Angebot ein INfanterie Mod Duell auszutragen, aber leider haben wir es nur geschafft Pirates 8 gegen 8 zu spielen. Wir verloren damals das Match.

Apache Thunder's Mod "Raised Fist": Download

1) RF_Castle.rfa







Hier sehen Sie den Labyrinth-Teil der Karte. Es ist nur in "ObjectiveMode" spielbar. 

Das rote Achse Team, spawnt im Labyrinth und rund um die Burg, die unten auf dem letzte Bild (mit den Bäumen und dem Zaun) präsentiert wird. Ziel der Achsenmächte ist es, das blaue Alliierten Team daran zu hindern, das Labyrinth "Zerstörbares Objekt" zu zerstören..

Das Alliierten Team hat höchstens 10 Minuten Zeit, das Labyrinth (wessen Eingang durch die Sprengung eines Betonblock blockiert wird) zu infiltrieren und und den Safe zu zerstöre. Das blaue Team (und nur das blaue Team) ist dafür mit einem speziellen Abriss-Kit (in ihrer Basis 4 Expacks Kits) augestattet um das Ziel zu erreichen.







Die Map ist für 20 Spieler ausgelegt und in drei Spielmodis spielbar, TDM, CTF und ObjectiveMode. Der TDM-Modus bietet Medi-Packs, welche Spieler benutzen können, um zu heilen, sowie spezielle Sniper-Kits.


2) RF_Canyon





Die Map wurde für den Spielmodi TDM und CTF gebastelt. Wie auf der RF_Castle-Map gibt es im TDM-Modus Medipacks sowie spezielle Sniper-Kits, die auf den Klippen verborgen sind.


Diese ist ideal für 8v8 Scrims oder sogar kleine 5on5 Matches.

3) Labyrinth_Pro







Diese Map wurde  in TDM Spielmodi umgewandelt und mit einem spezielle "ObjectiveMode" ausgestattet, der dafür optimiert worden ist. Im Grunde genommen ist es ist eine erweiterte Version des "ObjectiveMode", der auf der ersten vorgestellten Map RF_Castle.rfa zu finden ist.

Spieler spawnen nur einmal am Anfang der Runde und haben drei Minuten Zeit, um die Labyrinth-Türen zu zerstören, den mittleren Bereich zu infiltrieren und den Safe zu zerstören .

Den Hauptspaßfaktor hat man aber mit der TDM-Version. Ihr könnt damit rechnen an jeder Ecke einem Feind in diesem infernal Irrgarten zu begegnen! Die Map ist Ideal für 10 bis 20 Spieler. Das wird garantiert kein Spaziergang und ist am besten mit Teamplay und gegenseitigen Heilen zu schaffen.

"Apache Thunder" hofft, dass es euch Spaß macht die Maps zu spielen. Die Mod befindet sich noch in der Betaphase und ist noch ein Stück entfernt von einer Vollversion. Nach eigener Aussage, arbeitet er an fünf weiteren Karten und vielem mehr, was er noch in die Mod einfügen möchte.

Wenn jemand von euch ihm mal mit dem Zuordnungsprozess helfen möchte, dann meldet euch bitte?
Mit mindestens zwei Köpfen ist es besser, als mit einem die Mod zu verbessern und zu aktualisieren.
Benutzt den verlinkten Thread, um Bugs zu melden, die möglicherweise mit dem nächsten update behoben sein werden: click Raised Fist THREAD Source

Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #138 on: 19-05-2015, 02:05:33 »


Aus der Modding Szene wollen wir euch heute ein Modell von "Endless Nameless" vorstellen.

In unserem Artikel geht es dabei um das YouTube Video "Armored Train in Battlefield!".

Dabei handelt es sich um den fast vergessenen "Panzertriebwagen 16", welcher der deutschen Wehrmacht im 2.Weltkrieg zur verfügung gestanden hat. Ja, im 2 .Weltkrieg wurde der Krieg auch mit Hilfe von Schienen ausgetragen. Denn laut "Wikipedia" hatten selbst die belgier, sowjets, slowaken oder die Finnen (im ersten Weltkrieg) ihren eigenen Panzer Zug auf der Schiene.


"Endless Nameless" seine Modelle und Texturen seien zwar nicht immer perfekt, aber er versuche das immer mit aufwändigem Coding ein bisschen zu kompensieren.

click Train movie

Es handelt sich also um einen bewaffneten Zug, den man selbst fahren kann.

Das Szenario spielt sich im westen von Polen 1944 ab, auf der Map Stashuv Area (mit minimalen Änderungen für das Video) und stammt aus dem FH Fan Mappack 6.

Nach eigener Aussage habe "Endless Nameless": noch nicht bei FHSW JPN angefragt, ob sie das Modell beim nächsten Mod update mit aufnehmen, da er erst noch eine kleine Dokumentation dazu erstellen wolle, damit der Aufbau des Zug-Codes leichter zu verstehen sein würde.


Auf unsere Frage:


        Theoritisch könnte man auch die schöne Tender Dampflok von Battlegroup42 so animieren oder?

        Man stelle sich vor mit beladenen Panzern oder Fahrzeugen von einem zum anderen Bahnhof zu fahren, um diese abzuladen und zu benutzen?!;-D


Antwortete Endless Nameless:

    Theoretisch könne man, aber leider ließe sich das Antriebs-Gestänge in BF1942 nicht so einfach animieren. Eventuell mit hunderten RotationalBundles vielleicht.

    Auch fehle bei der Lok die Innenansicht des Führerstands, sowie ein Wreck-Modell, einfach den Code kopieren und fertig sei leider nicht möglich. BG42 stehe ja kurz vorm Final Release, da werde wohl nicht mehr soviel arbeit rein investiert, glaube er nach eigener Aussage.


Der Song wurde von Kevin MacLeod Produziert.

Der Trailer wurde von Endless Nameless gedreht.

Mit freundlicher Unterstützung der Spieler Air Troll, (HH) Benjamin, crazygamelover, =S*o*D=lampo(ITA, Mr_J, Santa_Anna, Slobodan, {IPT}wewak und Xenanab!

Die FHSW Mod mit dem Fan Mappack und vieles mehr gibts in unserem: Download Pool 2015

Quelle: bfgames

Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #139 on: 19-05-2015, 02:05:06 »


"Battlefield Heroes 42" ist eine total Conversion-mod, welche das Spiel "Battlefield 1942" als basis nutzt und aus dem Spiel Battlefield Heroes Maps, Fahrzeuge, Grafik, Waffen und Gameplay mitbringt.

Jetzt könnt ihr euren Lieblings Comic Shooter "BF Heroes 42" in First Person mit vollständigen Singleplayer/Coop support spielen! 

Diese Mod braucht sich nicht vor großen Namen wie FH 0.7, FHSW, Eve of Destruction, Battlegroup42, Desert Combat, 1918 oder Galactic Conquest z.B. zu verstecken.

Denn "BF Heroes 42" hat seinen ganz eigenen Charme, und der macht dieses Spiel zu einem besonderen Erlebnis..



click movie 1

click movie 2

"Apache Thunder" hat ein paar neue Hand-Waffen von "GoldenEye007" mitgebracht. Die Moonraker-Laserpistole und die Remote Minen. Komplett mit Sound und Effekten! Den Rest des neuen Kits findet ihr im Captain-Shop.


Er hat auch das APMine-System überarbeitet, damit man Projektile anstelle von PCOs nutzen kann. Dies bedeutet, dass die Explosion Effekte für euch im Multiplayer-Modus funktionieren und sich so verhalten, wie man es von den Fahrzeug-Landminen und der APLandmine von "Desert Combat" kennt. Welche man vor dem "DC 1,45/1.5 Patch" enthalten waren. Die Landminen lassen sich aber nicht spezifisch scharfschalten, das heißt, ihr könnt damit auch Teamkills verursachen, da diese Minen für alle tödlich sind.

Die Minen wurden so verbessert, dass diese jetzt auch an Wänden und Fahrzeugen haften bleiben.


BF Heroes42 v5.1:
Download

    Change log:


        1. Updated Troop Traps. They are now projectiles. They will go off on team mates so take that in mind.


        2. Updated some coding to improve network stability.


        3. Added GoldenEye 007 kit. (Moonraker Laser + Proximity/Remote Mines)


        4. Tweaked MiniTank widget spawn position to prevent possible crashes when aiming at ground/sky.


        5. Added ability to set higher then 64 players in Create Game Menu. (Modified EXE needed to make this work. Not included with this mod)


        6. Added New Map: Belfry Square. Ported from Avatar Star.


        7. Added New Map: Shipwreck Island. Ported from Avatar Star.


        8. Added New Map: Cape of Aegean. Ported from Avatar Star.


        9. Added New map: City of Aegean. Ported from Avatar Star.



Als besonderen Schmankerl, hat "Apache Thunder" die Optik von dem ähnlichen Free2pay Spiel "Avatar Star" als Bonus in die Maps übernommen.


Avatar Star beinhaltet ausschließlich Infanterie Maps, welche nicht so gross sind und sich auch für wenige Spieler eignen.

Erwähnenswert wären da noch die 4 neuen Maps, alle wurden von dem "BF Heroes" ähnlichen Spiel "Avatar Star" portiert.

Im Gegensatz zu den anderen "BFH 42 Maps" bestehen diese Maps vollständig aus Mesh, ohne das Terrain System.

Dadurch fehlt der dynamische Schatten auf dem Boden. Aber ansonsten scheint es recht gut mit "BF1942" zu harmonieren. "Apache Thunder" optimierte das ganze, indem er es in Stücke trennte. 

Die ursprünglichen "Avatar Star" Maps wurden mit dem Programm "3DS Max" importiert und der Mesh wurde überarbeitet, so dass Apache Thunder alles auf der Map nochmal nachbilden mußte.

Orginal News, Post und update Verlauf gibts in der "Modder Community": bfmods Forum click




Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #140 on: 19-05-2015, 02:05:13 »


Verehrte BattleGroup42 Fans, wie im letzten News Update versprochen, präsentieren wir euch heute den Release Candidate der "Finalen" Version von BG42.
Nach einer sehr arbeitsreichen Woche mit jeder Menge Fehlerbehebungen, Erweiterungen und diversen Überarbeitungen (vor allem im Bereich Coop) können wir heute nicht ganz ohne Stolz endlich einen öffentlichen Release des neuesten Builds veröffentlichen.



Downloade und installiere alle fünf Teile der Battlegroup42 Mod: click here

Nun ein paar wichtige Informationen zum Release

Der Installer besteht aus fünf Teilen - dem Installationsprogramm (.exe) sowie vier (.bin) files.
Achtet darauf alle fünf Teile in den selben Ordner auf eurer Festplatte zu speichern. Falls ihr die Hash Werte der einzelnen Teile überprüfen wollt, könnt ihr diese mit denen im Bereich "Downloads" bereitgestellten Hashes vergleichen. Ein sehr nützliches Programm dafür ist "HashMyFiles" from Nirsoft.

Den Client zu installieren ist recht einfach.

Für die alte, CD basierte Installation von Battlefield 1942 findet das Setup Programm automatisch den Installationspfad, daher müsst ihr am durch das Setup vorgegeben Pfad nichts ändern! Fahrt einfach mit der Installation fort.

Für Origin-basierte installationen von Battlefield 1942 müsst ihr den Pfad manuell zum ROOT eurer Battlefield 1942 Installation ändern.

Beispiel "c:\Programme\Origin Games\Battlefield 1942"

Nach Abschluss der Installation seid ihr bereit loszulegen ! Falls ihr BattleGroup42 oder eine andere Mod online spielen wollt müsst ihr einige Änderungen an den Battlefield 1942 Programmdateien durchführen. Die notwendigen Dateien sowie Anleitungen findet ihr auf der Team Simple website und bei --==[aX]==--

Bitte schreibt uns jegliche Rückmeldung, Fehlermeldungen und Vorschläge in unser Forum click here!

Und nun wünschen wir euch viel Spaß beim testen des Release Candidate!

Source by Sarge31FR: Original News

News send by: hg-clan.blogspot

Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #141 on: 23-05-2015, 15:05:49 »




We're happy to announce that we are hosting an interstate 82 event on May 29th, at 11PM PST, and 19:00 GMT.

Server Name:
is82.com
Server Adresse: 192.223.27.145:14567

Wir freuen uns euch mitzuteilen, dass wir am 29. Mai, um 11:00 PST und 19:00 GMT ein interstate 82 Event austragen werden!
Dazu seid ihr herzlich eingeladen dabei zu sein, bei diesem crazy fun Erlebnis dabei zu sein.

You'll need this things to be join the event:

Das braucht ihr dazu um dabei zu sein:


Download the Interstate82 MOD here


Download the MAP PACK here


I will hope to see you?s:)

Hoffe wir sehen uns?:)


Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #142 on: 24-06-2015, 20:06:22 »
Habe neue Battlefield 1942 News für Euch.:-)
Schaut doch mal vorbei?
Es ist sogar möglich Anonym einen "Kommentar" zu hinterlassen.
Außerdem dient es Euch als Download Quelle und Liste für Modifikationen zu Battlefield 1942: klick mich

Alles kostenlos und frei ohne Haken. Made it for you and me!

Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #143 on: 26-09-2015, 00:09:28 »


Hi Freunde von Eve of Destruction Vietnam, es ist Oktober!
Im Oktober ist es wieder soweit, Charlie ruft: "Charlie don't Surf Zeit"!
Ihr seit herzlich eingeladen dabei zu sein, egal ob euer Betriebssystem Windows XP, Vista, 7,8 oder 10 heißt!

Freitag Abend, den 02.10.2015 um 20 Uhr gehts los, streicht es dick in Eurem Kalender an oder Handy Oragnizer.



      Server Name: [hslan.de] EoD Classic 2.51

         Address: 87.230.95.224

         Port: 14567


Ihr seid herzlich eingeladen dabei zu sein, den Freitag Abend zu rocken!

Darüber hinaus bemühen wir uns täglich abends mit ein paar Mann auf dem Server zu treffen.

Also bitte nicht nur starr ans Event halten, sondern einfach mal abends spontan dazu kommen.

Um dabei sein zu können, benötigt ihr?!

Battlefield The Basic: Download

Modifizierte (Gamespy Server finde für CD oder Origin Besitzer) bf1942.exe: Download

    Eve of Destruction v2.5 + v2.51 Hotfix: Download

Schreibt doch mal, ob es bei Euch geklappt hat?
Und ob Ihr dabei ward?
Feedbacks sind stets erwünscht?




 ;D

Offline Flippy Warbear

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Re: BF Mod News
« Reply #144 on: 26-09-2015, 08:09:57 »
English please or see yourself out. I've told you many times already and I wont be repeating myself anymore.

Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #145 on: 05-11-2015, 15:11:22 »


I have got found a got news entry on the moongamers community. It is about the legendary almost forgotten Battlefield 1942 "Cyber Punk" Mod "Wasteland 2042". I was surprised when i have made the pictues and movie to this mod. This mod remember me on "Interstate 82" and on the "Siege" Mod. You will find here a own design of the browser menu and inside the game, you can got it the making of pictures. This mod runs fine i think Windows XP - 10 all between fine. There are no crashes by my test. All the pictures made in the Singleplayer COOP Mode. I have see, not all of the Maps having COOP Support, but enough to have fun. This mod play in the desert and it remember also on the "Desert Combat" Mod.

















    Ye'all should nab Wasteland 2042 v1.96 offa me Download , also bundled is the co-op minimod (plus I pasted the music .bik s from base mod into it way back so now it'll play the tunes)

    I REPEAT do NOT "update" WL2042 mod to v2 . The vehicles idle / stall forever .. they're invincible even jus not destructible whatsoever                                     written: mistamontiel

Thanks to "mistamontiel", he show me in another community, what we have more in the BF 1942 Universe.

Wasteland 2042 Download MP/SP play able: Download


Movie about Wasteland 2042 v1.96 Map Lake Timmergolen made 01st.10oct 2015 for you:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=APapFhJHAXc

















They have made cool buildings, vehicles, weapons, and: i call the cool Soldier's "Bikers"! This mod transmission you a anarchie  end of the society feeling. The vehicles have also weapons onboard (Molotov, arc, pistol, machinegun, pump gun). Big planes, tanks, ships or Helicopter i havent found in my test. Only a small flying vehicle.In the game you have biside your weapon and action sound, some chillout music. You can get ammo there. It is hide. A medicine cabinet i havent found. But you can give heal and repair like in the basic game. I am really happy to test and install this small mod (~ 333MB). Another feature is that you can strike with the Gun. Also you can throw knifes.

Source: Moongamers

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Re: BF Mod News
« Reply #146 on: 05-11-2015, 15:11:04 »


We are today happy to presnt you the actually work from the members of FHSW Japan. They create a Korean Addon included the chinese, north korean and south korean Forces. They get tanks, vehicles, rifles all we know from the other nations. We have got the news and picture's from the main Japanese FHSW - Community: click
At the moment we have no release date for now. But i see 17 new maps made and lot of vehicles and planes? It's time for a maybe release? We all hope for. The new animations, Maps and vehicles are absolutly amazing. The meaning of the pictures is signed in.

Find out, new nation's:







New tank's:









Last but not least planes:







Are you horny of this cool FHSW mod? Got them actually FHSW 0.552 there and more: http://hg-clan.blogspot.de/2015/02/battlefield-1942-mod-download-pool-2015.html

Please leave a comment here and share us: here


Source: FHSW-Forumatic

Let's smoke together, a friend of the Battlefield 1942 Universe Community talk to me

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Re: BF Mod News
« Reply #147 on: 05-11-2015, 16:11:59 »


The new "Batttlefield 1942" Mod "Galactic Conquest Redux v0.96" news is written by Django from the:

Created by [GCDev]Django



******************************
This is my final task on a nearly solo funproject I started 3 years ago.
I started as a GCDev in 2004 and I could never let my fingers from it till today.
Cause of the lack of players over the last years I started to implement Dnamro's GCX addon to original GC5.3 to make a standalone mod including the old modes plus full bot support.
A main reason was for me to have fun with my new Maps from the 2011 Mappack. But on that way I ended up doing and overworking the bot support on all Maps plus a few new ones.
But know I feel it is time to put an end to modding. One reason is the lack of freetime, the other is for sure the release of battlefront3 this november.
Maybe you have fun to give this baby a try!















GC_Redux V0.96 a standalone GCmod included full bot support: Download


What you will get are new features like
-bot supported objective mode on a revised GC_Deathstar, GC_Taskforce, GC_Tanaab (beta)
-revised GC_Hoth with new features
-GC_YavinIV : a pure Jedi Map

Installation notes:

!!!Please move all versions of GC you got to a sav location in order to run this mod without errors !!!!!
(You may sav the original GC 5.3 and the GC 8.1 (worth to play! from Kurosaji and team))

-Place the GC_Redux folder within your mod folder

This Version of GC_Redux0.96 as a standalone mod isnt related to a (leaked) GC_Redux ( 1.0) version you might have found earlier around in the net.
If you meet anyone that calls himself an "Execute Producer" of Galactic Conquest please ignore him! Because as a original GCDev I should really know if my mod has a Leader!
********************************









Tips

-additional keys for cinematic feeling: NumBlock 2 enables freecam
NumBlock 1 Hud On/Off
Jedis: ( on YavinIV and who knows where else..)
1. Lightsaber, 2. Throwing Lightsaber, 3.Flash, 4.Use the force(Push), 5. Heal, 6.Repair
- the best I was able to get from the old bfengine
you can catapult others and yourself up in the air by the UseTheForceWeapon
-use the invisible parachute („9“) to land save
zoom in/out on the right mouse button at 2 and 4Use Button = boost sprint
Kessel:
-leave the uplifts near the LargeTurbolasers via Pos2
Alaris Prime: coop/conquest mode/objective mode without bots
-The Generator in the basement of the Building Complex is destroyable and powers the Ioncannon
shield
Deathstar: objective mode with bots!
Taskforce: objective mode with bots!
Tanaab: objective mode with bots!
Podrace: sorry, only conquest mode (Press altfire for turbo and fire for repair)
Bonusrace: sorry, only conquest mode
Mini_Hoth: a very nice Map from Kurosaji ( Dev from GC8.1)
ExtremePrejudice: tuned
Redemption:coop
Swamps of Dagobah: revised (original Map by Dnamro)
infantry only
Jaksonia: a fun Map by Jackson (BF-games community)
Kessel: revised
Endor: revised, maybe you like to destroy the shield generator? First you will need R2D2x to open the bunkerdoor!

WIP Maps (conquest/coop):

Balmorra: new world, new statics
- Statics/Textures are beta
YavinIV:
-Jedi infantry battle
BalmorraRace: Podrace!
-play in conquest mode! The CP's are moving targets. You will get the idea!
Mustafar: this thing is strange!
- testmap for the IASP Wip

plus an endless list of tweaks in all kind of files, Maps, Vehicles, including some new models, Textures, biks and sounds...
Impossible to list it here.
I am sure you will find and notice new features and gimmicks en masse!

PS:If you find any bugs or want to give a feedback please do it on bfmods.com
or If you are more familar with German (like me) post it on bf-games.net
Of course I like to do bug fixes and minor tweaks!

credits:

Thx to the community from:
http://bf-games.net
http://bfmods.com
www.battlefieldsingleplayer.com

Special Thx to:
- Dnamro for his original GCX and support
- ApacheThunder for his ragdoll animations and cloud system and other stuff and tips!
- Kurosaji for his GC_MiniHoth
- DerNachbar for his superb AlarisPrime Statics
- HC83 for his great textures on AlarisPrime
- the original GCDevs

have fun !

Django

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Let's smoke together, a friend of the Battlefield 1942 Universe Community talk to me

Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #148 on: 05-11-2015, 16:11:38 »


Today it is to report back to the time about SuperDC. Last week tested a clan the stability of Mod online to find out if any errors in it. There some bugs and crashes have been found to be fixed now. However, the focus will be online until the next patch on reality, so the developer.
There will be admiring a new faction, they call the uprising rebels. Short Igil.

Heute ist es wieder an der Zeit über SuperDC zu berichten.
Vergangene Woche testete ein clan die stabilität der Mod Online, um herauszufinden ob fehler drin sind. Es wurden einige Fehler und abstürze gefunden, die jetzt behoben werden sollen. Allerdings wird der Online Fokus erst ab dem übernächsten Patch realität werden, so der Entwickler.
Es wird eine neue Fraktion zu bewundern geben, sie nennen sich die aufständischen rebellen. Kurz Igil.

There are three test movies by "bbfplayer", the first deal with the Smoke Grenade:

Hier gibt es einen test von "bbfplayer" zur Rauchgranate:
https://yadi.sk/i/ltjss1a3jiXk9

Promotion Video auf der Map Operation Battleaxe (uprising rebells (Igil) : GB):
https://yadi.sk/d/jHAb1ppEjfdy9

Unfortunately I do not know which map the Flamethrower test is.

Flammenwerfer Test (USA : TKM), leider weiß ich nicht welche Map:
https://yadi.sk/d/ImaJafZMjfe3s


There is the feedback here from the testers again at a glance:

    QUOTE
    "Chicagos Community CHG": 1) fix the server and client crashes (this is a "must have")


    "bbfplayer": Not in next version )

    QUOTE
    "Chicagos Community CHG":  2) fix the bug that allows bots (and only bots) to spawn in vehicles and gun emplacements after their flag has been lost (this is a "nice to have")


    "bbfplayer": not a problem. There are some ways to fix it.

    QUOTE
    "Chicagos Community CHG":  3) please make more maps that have at most one untakeable main base, that is, allow for fast ticket count down due to annihilation on more maps please. (this is a "feature request")


    "bbfplayer": superdc mod has maps for any taste, with different flags. I will hope they start the next built (SuperDC v2.07) test again.I think to do mg"s not respawn after destroyed. Server crashes as i see with players. I tryed to test dedicated server with no players to see crash problems- practically no crashes, so problems with joining players.Next version will test more multiplayer.
    Igil faction 80-90% complete. (molotov, galil scope, chikom, tech9, mac10s)

Here some actually ingame pictures for you, its about the new class "uprising rebells" (Igil):






SuperDC v2.06 you can Download: Download


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Offline buschhans

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Re: BF Mod News
« Reply #149 on: 05-11-2015, 16:11:46 »


A few weeks have passed, as we show you the previous IS 82 news about event included the new summer Map "Swimming Shores".
Do you remember?
Now we want to give you a view into the work from the "Interstate 82 Mod".
The people there have new ideas for made new custom maps for us the players.
They called it "Deathrace 4 DTMRACER" and is made by "SIR Runaway". 
He made the update from the previous Custom map Series.
For the new map, he has create new cars and buildings.

 
 BMW M3 E46:


Audi Concept Car White:


BMW M3 E46 american style:


BMW M3 E46 from the top:


The actor's ingame:


Toyota Supra GT:


Dirt Race Jeep/Ketcar:


Formula 1 80's Design:


Formula 1 80's Design 2:


 A home or Start Grid for your Vehicle:


Rollout gate, looks like a Kingdom:


 Car Saloon:


Audi Concept Car red:


You don't know what the hell is Interstate 82?

Watch this "Sublime Crime Part 1+2 movie" uploaded by POSITRON, made by (Posi & Gooddaytodie!) the interstate82.com munity: 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-knw8xCu3MY

For the moment, there are no Downloads, but if there something, we give you the link to got it.

Topic/conversation/Source and community of the IS 82 Mod: click


RATCHET WHERE ART THOU?



Interstate 82 complete 2014 Package: Download

Ninja Ratchet VI Map: Download

Unzip if necessary and put the map (file ending .rfa) in your levels folder: ..\Battlefield 1942\Mods\IS82\Archives\bf1942\levels\

Sometimes it's not so important where the path leads you.
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