Author Topic: Team Sweden Forum!  (Read 8792 times)

Offline Shochis

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Team Sweden Forum!
« on: 30-05-2009, 14:05:06 »
Tycker det passar bra att skapa ett forum för Team Sweden där vi kan posta träningstillfällen, ip:adresser, laguppdateringar och liknande.

Träningar och matcher

Först och främst, vi ska försöka planera in ett träningstillfälle den kommande veckan (datum kommer). Kanske till och med möta ett annat lag? Så till det behöver vi en server. (Känner sig någon skyldig att ta tag i det?)

Okej, träning blir då Onsdag 21:00. Vi har fortfarande problem med server, men det verkar som att Harold Mordenfest kan hålla i den senare.

Vid matchtillfällen skall alla spelare använda sig utav taggen [SWE] (Denna kommer ev. ändras.)

VOIP

En annan sak är att om vi får tillåtelse vill jag använda programmet mumble istället för TS då det ger en annan dimmension till spelandet. (mer info på: http://mumble.sourceforge.net ).
Quote from: Realitymod.com
Mumble is an open source, low-latency, high quality voice chat software program primarily intended for use while gaming (simular to teamspeak and ventrillo). The difference and key aspect of mumble in relation to Project Reality is its extremely low latency compared to any other voice program and especially its Positional Audio feature, which means other players' voice will come from the direction of their character in game. This brings platoon wide tactics into the realm of possibility with PR and is a huge step forward. The Positional Audio works simular to Armed Assault's "Direct" channel (minus the audio occlusion), where the further away a player is from you, the less you can hear him (at about 60-70 meters he cannot be heard at all).
Vi kommer dock i så fall använda oss av Project Reality's egna version av programmet och deras inställningar. ( Guide och nedladdningar finns på: http://www.realitymod.com/forum/f10-pr-general-discussion/53937-mumble-voice-program-project-reality.html )

Så posta ifall ni har nåt att fråga eller har att meddela. Alt. skicka mig ett PM.

---------------------------------------

English Version

I thought it could be smart to create a forum for Team Sweden for updates and info, so here goes:


Trainings and Matches

First of all, we need to schedule a training oppurtunity for our team. Maybe even play against another team? For this we need a server. (Can anyone host a server?)

Traiining will be set on Wednsday 2100. Server is still a problem. But HaroldMordenfest is on it.

During matchtime all players need to use the [SWE] tag. (This might be changed)

VOIP

Another thing we need to handle is the VOIP. If we will be allowed to I want us to use the program Mumble instead of TS. Mumble will give us another dimension to the game. If we get the chance to use it we will use Project Reality's own Mumble version. (more info at: http://mumble.sourceforge.net , Guide and downloads at: http://www.realitymod.com/forum/f10-pr-general-discussion/53937-mumble-voice-program-project-reality.html )
Quote from: Realitymod.com
Mumble is an open source, low-latency, high quality voice chat software program primarily intended for use while gaming (simular to teamspeak and ventrillo). The difference and key aspect of mumble in relation to Project Reality is its extremely low latency compared to any other voice program and especially its Positional Audio feature, which means other players' voice will come from the direction of their character in game. This brings platoon wide tactics into the realm of possibility with PR and is a huge step forward. The Positional Audio works simular to Armed Assault's "Direct" channel (minus the audio occlusion), where the further away a player is from you, the less you can hear him (at about 60-70 meters he cannot be heard at all).


So just go ahead and post in this thread, or PM me.

---------------------------------------

Team Sweden:

Code: [Select]
Country:Sweden.
Country:Sweden.
Teamname: Sweden ( alt. Barnen i Rinkebyn )
Team Captain:Shochis
Player 1:Shochis
Player 2:Hygege
Player 3:mike_093
Player 4:elander
Player 5:Roden
Player 6:!(AT)!WillieBrown
Player 7:[s]Fenring[/s] (Left the team)
Player 8:Harold Mordenfest(Player 7)
Player 9:Shield(Player 8)
Player 10:Starke Adolf(Player 9)
Res 1:Ltn.Charles (Player 10)
Res 2:Farendahl(Res1)
Res 3:UberGrunk(Res2)
Res 4:meekey(Res3)
Res 5:

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Edit den 30:e maj: Vi har nu fått tillåtelse att använda mumble! Tummen upp för det! Jag kommer att hålla i mumble-server eftersom att jag inte har tillgång till någon hyrd server.

Den 1:a Juni: Ja, det ser ut som att träning blir Onsdag 21:00 då! Sätter upp Mumble server 20:00. >IP:83.183.74.234

Den 4:e Juni: Ändringar i laget
---------------------------------------

Edit May 30th: We are now allowed  to use mumble! Big thumbs up to that! I will be hosting the mumble server since I don't have acces to a leased.

June 1st: Looks like practice is at Wednsday 2100. Mumble server will be up at 2000 on IP: 83.183.74.234


June 4th: Changes in the team
« Last Edit: 04-06-2009, 16:06:49 by Shochis »

Offline Leopard

  • Newbie
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #1 on: 30-05-2009, 19:05:06 »
Låter bra, ska inte jag ha plats 10?
« Last Edit: 30-05-2009, 19:05:15 by Starke Adolf »

Offline Harold Mordenfest

  • Newbie
  • *
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #2 on: 30-05-2009, 19:05:30 »
Vardagskvällar passar mig bra, kan gärna tänka mig ett flertal gånger om vi lyckas få till det med alla lagmedlemmar.

Offline Shochis

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #3 on: 30-05-2009, 20:05:54 »
Låter bra, ska inte jag ha plats 10?

Ah, ledsen, kopierade en gammal code.

Offline Shochis

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #4 on: 30-05-2009, 20:05:05 »
Ja, det verkar som att vardagskvällar passar folk bäst, så det blir det väl. Jag kan inte måndag eller tisdag tror jag, så säg vad som passar er bäst, onsdag(Passar mig bäst :p) , torsdag eller fredag?

Offline Roden

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 214
  • Make war not love
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #5 on: 30-05-2009, 23:05:40 »
Onsdag låter bra tycker jag


Offline Leopard

  • Newbie
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #6 on: 31-05-2009, 01:05:16 »
Låter bra, ska inte jag ha plats 10?

Ah, ledsen, kopierade en gammal code.

Okej tack. Btw vi borde inte använda VOIP, den ger ju oss nackdelar? Tex att man hör folk mindre när dom är längre bort och så, det är bara onödigt.

Offline Harold Mordenfest

  • Newbie
  • *
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #7 on: 31-05-2009, 01:05:45 »
Jo onsdag låter bra. Vore kul om vi kanske kunde fråga något annat lag om en vänskaps match på torsdag efter att vi kört någon gång på onsdagen.

Offline Fenring

  • Developer
  • ******
  • Posts: 107
  • Retired FH2 developer
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #8 on: 31-05-2009, 11:05:05 »
Kvällar blir bäst för mig, jobbar på vardagar, vilken dag spelar ingen roll.

Offline Shochis

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #9 on: 31-05-2009, 12:05:56 »
Kvällar blir bäst för mig, jobbar på vardagar, vilken dag spelar ingen roll.

Ja, kväll är ett måste för mig med

Offline Leopard

  • Newbie
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #10 on: 31-05-2009, 18:05:19 »
Kvällar passar mig också.
« Last Edit: 31-05-2009, 19:05:43 by Starke Adolf »

Offline Harold Mordenfest

  • Newbie
  • *
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #11 on: 31-05-2009, 23:05:20 »
Ska vi spika onsdag kl 21:00 då?

Offline Turkletoon

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 275
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #12 on: 01-06-2009, 00:06:10 »
Funkar för mig. Hur gör vi med server då?
Och jag tycker också att vi borde börja diskutera lite taktik innan också, hur kommer våran lag upsättning att se ut t.x
Vi kan ju alltid spela på en public server med en låst squad så att vi kan öva lite inom gruppen.
En friendly match med någon utav dom andra skulle ju också vara roligt men vi borde nog öva lite inom gruppen först tycker jag

Offline Harold Mordenfest

  • Newbie
  • *
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #13 on: 01-06-2009, 15:06:46 »
Det jag tycker, om det passar för alla. Är att vi snackar taktik och liknande och kanske övnings spelar lite på onsdagkvällen. Sedan om så kan vi försöka köra mot något annat lag på torsdagen. Hur tycker ni det låter?

Angående server så kan inte jag hosta i alla fall. Min dator tvärdog i söndags så jag ägnar nu mina lediga stunder åt at få igång den igen. Men jag borde få den spelbar till onsdagen. Jag tror annars att Shochis kanske kunde hosta en server som vi kan "träna" på (rätta mig om jag har fel).

Offline Ltn.Charles

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 100
    • View Profile
Re: Team Sweden Forum!
« Reply #14 on: 01-06-2009, 16:06:28 »
Kan inte onsdagskvällar dessvärre men har vi någon aning om när turneringen ska äga rum?!
Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning - Winston Chuchill after the British victory at El Alamein in 1942