Author Topic: Again major problems with getting FH2 to work  (Read 2706 times)

Offline Kettingzaag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #15 on: 06-08-2009, 14:08:34 »
Te laat!  ::)

Maar ben al weer halverwege.
Heb gewoon BF2 opnieuw geinstalleerd en gepatched FH2 gedeinstalleerd en is nu bezig met downloaden.
Hopelijk loopt het nu wat gladder

I come in Pieces

Offline Slayer

  • Freeze Veteran
  • FH-Betatester
  • ***
  • Posts: 4.125
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #16 on: 06-08-2009, 14:08:44 »
Maak een backup nu, hè?  ;)

Offline NTH

  • FH-Betatester
  • ***
  • Posts: 3.146
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #17 on: 06-08-2009, 15:08:10 »
Bewaar in ieder geval je FH2 2.15 installatie files en de BF2 1.41 patch.
Laat ff weten als het gelukt.


Milton Gault roared, "Roffey, I know bloody well that Jerry knows we are here but you don't need to advertise the fact!"
(From: First in the Field, Gault of the Patricias by Jeffery Williams, page 72.)

Offline Kettingzaag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #18 on: 06-08-2009, 16:08:51 »
Doe ik zeker.
I come in Pieces

Offline Admiral Donutz

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 901
  • Betatester
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #19 on: 06-08-2009, 16:08:25 »
Al dat Nederlands. Mijn ogen, neeeeeeeeeeee.

Haha. =p

Maar dus even voor de zekerheid, met het volgende stappen plan moet alles gewoon werken:

1) De-installeer BF2 en FH2. Kijk ook in "Mijn documenten" , in de folder "Battlefield 2". Duik in de map "mods" . De inhoud van de map "BF2" en "FH2" kan je ook verwijderen. Deze bevatten grafische instellingen die je zonder problemen kunt verwijderen (voorkomt ook dat een foute instelling bij een herinstallatie wéér voor problemen zorgt).
2) Installeer BF2
3) Installeer de patch voor BF2 1.41 (niet 1.40!!!). Kun je bijvoorbeeld vindne op FileFront (http://www.filefront.com/Battlefield+2+v141+Patch/;6194285;/fileinfo.html)
3a) Extra stap voor de zekerheid, kun je overslaan als je wilt: Start BF2 op en kijk of het werkt.
4) Download en installeer FH 2.15 ("Full Install"  "client" versie)
5) Start FH2.exe en speel het spel, sluit het speel naar behoren af via het menu om eventueele problemen te voorkomen.

PS: Met Vista en shader problemen heb ik niet zo heel veel ervaring. Al weet ik wel dat je het spel  met Vista in admin mode moet spelen. Shader problemen houdt grofweg het volgende in: BF2 gebruikt een shader (laten we die "A" noemen). Dit zorgt voor grafische weergaven van effecten op je beeldscherm.  FH2 ziet er grafisch wat anders uit (speciale effecten enzo) en door een bug in een oude patch in BF2 is FH2 genoodzaakt om een eigen shader the gebruiken. Om dit te bewerkstelligen moet FH2 de BF2 shader (A) tijdelijk omwisselen voor de FH2 shader (shader B).  Nadat je FH2 afsluit ruilt FH2 deze weer om zodat BF2 gewoon shader A gebruikt tijdens het spelen.  Soms loopt er iets fout en worden de shaderes A en B niet naar behoren omgewisseld. Dit kan dan dus grafische problemen veroorzaken met FH2, BF2 of andere mods zoals een grijs-wit scherm effect als je de ironsights gebruikt met wapens. Beetje kut.  Door handmatig de shaders om te wisselen herstel je dit.  Afhankelijk van de fout kun je simpelweg de FH2 grafische effecten cache verwijderen of moet je soms handmatig de FH2 cache verplaatsen en de BF2 shader (A) hier voor in de plaats zetten. IN andere threads wordt dit (in het Engels) uitgelegt. Mocht je hier niet uit lkomen dan kun je eventueel hier, in het Nederlands, om hulp vragen.

Succes! :)
« Last Edit: 06-08-2009, 16:08:48 by Admiral Donutz »

Offline Kettingzaag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #20 on: 06-08-2009, 17:08:26 »
Ok dus ik heb nu BF2 gewoon geinstalleerd zoals ik al 3 keer eerder heb gedaan. FH2 is nog steeds aan het downloaden.
Wil ik BF2 opstarten single player om even te testen krijg ik het bericht starting server en *ploep* BF2 uit.
Dus ik laatste direct x downloaden+PB updaten+laatste patch.
Nog steeds hetzelfde probleem. nu kreeg ik na installatie van laatste patch geen voltooings bericht dus probeer ik het nogmaals maar ik betwijfel of dit het probleem is.

Ik ga nu maar eens eventjes werken en vanacht maar eens zien hoe het loopt!


PS: Volgens mij haat iemand mij daarboven  :-\
« Last Edit: 06-08-2009, 17:08:02 by Kettingzaag »
I come in Pieces

Offline Admiral Donutz

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 901
  • Betatester
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #21 on: 06-08-2009, 17:08:57 »
Je computer voldoet wel aan de systeem eisen (staan op de verpakking en/of de handleiding)? Lijkt me wel als je Vista hebt... lol.

Mischien iets met je grafische kaart, wellicht is daar ook een nieuwere patch voor beschikbaar?
Patchen zuigt  soms echt. :/

Offline NTH

  • FH-Betatester
  • ***
  • Posts: 3.146
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #22 on: 06-08-2009, 20:08:27 »
Ok dus ik heb nu BF2 gewoon geinstalleerd zoals ik al 3 keer eerder heb gedaan. FH2 is nog steeds aan het downloaden.
Wil ik BF2 opstarten single player om even te testen krijg ik het bericht starting server en *ploep* BF2 uit.
Dus ik laatste direct x downloaden+PB updaten+laatste patch.
Nog steeds hetzelfde probleem. nu kreeg ik na installatie van laatste patch geen voltooings bericht dus probeer ik het nogmaals maar ik betwijfel of dit het probleem is.

Ik ga nu maar eens eventjes werken en vanacht maar eens zien hoe het loopt!


PS: Volgens mij haat iemand mij daarboven  :-\

Kijk in je " mijn documenten\Battlefield 2 \dump" of iets in die richting. Als het goed is staat daar een .dmp bestaand. Upload die ergens en dan kan ik hem voor je napluizen.


Milton Gault roared, "Roffey, I know bloody well that Jerry knows we are here but you don't need to advertise the fact!"
(From: First in the Field, Gault of the Patricias by Jeffery Williams, page 72.)

Offline Kettingzaag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #23 on: 06-08-2009, 22:08:31 »
Oke mensen BF2 probleem is opgelost had alleen eff de nieuwste patch nodig, blijkbaar had ik hem toch niet goed gedownload of zo.
En mijn FH2 download vond het nodig om toen hij op 90% stond er mee op te houden en mij te vertellen dat het bron  bestand niet meer gevonden kon worden  >:(
dus nu even een kleine 4 uur wachten tot de nieuwe download klaar is en dan hopelijk eindelijk gewoon even iemand afschieten zonder allemaal gezeik en wat niet.

Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt!
I come in Pieces

Offline NTH

  • FH-Betatester
  • ***
  • Posts: 3.146
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #24 on: 07-08-2009, 11:08:55 »

dus nu even een kleine 4 uur wachten tot de nieuwe download klaar is en dan hopelijk eindelijk gewoon even iemand afschieten zonder allemaal gezeik en wat niet.

Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt!

Zie je in de Fh servers. Niet gelijk opgeven als je de eerste paar keer flinke kontschop krijgt. Het speelt anders dan normale BF2.


Milton Gault roared, "Roffey, I know bloody well that Jerry knows we are here but you don't need to advertise the fact!"
(From: First in the Field, Gault of the Patricias by Jeffery Williams, page 72.)

Offline sheikyerbouti

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 1.402
  • Yay, Rep feature is dead
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #25 on: 08-08-2009, 00:08:29 »
 Kett was playing with us yesterday on WOLF server so it appears that all your help got him through his issues.
My Quebec includes Canada

Offline Smiles

  • FH-Betatester
  • ***
  • Posts: 2.088
  • Boooo Auto-Spot! Booo
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #26 on: 08-08-2009, 13:08:47 »
Waarom had je de installatie bestanden verwijdert:P?
I'm taking my own freedom
puttin' it in my song
singing loud and strong
proving all day long
I'm takin' my freedom
puttin' it in my stroll
I'll be hop-steppin' y'all
lettin' the joy unfold

Offline Kettingzaag

  • Newbie
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #27 on: 09-08-2009, 15:08:22 »
Nou ik heb het werken hoor :) eigenlijk 2 dagen geleden a maar i.v.m werk had ik geen tijd om te posten.
Allemaal bedankt voor jullie hulp en hopelijk zie ik jullie in-game
I come in Pieces

Offline Torenico

  • Masterspammer
  • ****
  • Posts: 5.632
  • ¡Viva la Revolución!
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #28 on: 14-08-2009, 08:08:13 »
The hell?

I think you need Shaders_Client file.. well, maybe this Dutch people already told you but, if not, i told you.


Offline Slayer

  • Freeze Veteran
  • FH-Betatester
  • ***
  • Posts: 4.125
    • View Profile
Re: Again major problems with getting FH2 to work
« Reply #29 on: 14-08-2009, 15:08:48 »
For anyone who doesn't speak or read Dutch: the problem is solved :)